Jane Austen meets Kong Fu - Reisverslag uit Chengdu, China van Geiske Groot - WaarBenJij.nu Jane Austen meets Kong Fu - Reisverslag uit Chengdu, China van Geiske Groot - WaarBenJij.nu

Jane Austen meets Kong Fu

Door: Geiske

Blijf op de hoogte en volg Geiske

15 Juli 2010 | China, Chengdu

Kort bericht om te laten weten dat alles OK is: het gaat hier iets beter. De koorts lijkt lager (geen thermometer), en ik krijg ook weer meer lucht. Maar lig zeker nog een paar dagen in bed en moet over een halve week ook terug naar de dokter. Heel erg bedankt voor al jullie lieve berichten!

Ik zit nu in een prive-kamer, en die komt met TV, DVD-speler en ventilator. Er is hier 1 Engelstalige nieuwszender. En op kanaal 13 en 20 zijn Chinese soapseries. Jane Austen meets Kong Fu: kostuumdrama, epische liefde, vechtscenes (minimaal een paar per aflevering) en een decor dat een jaren '70 SciFi-film waardig is. Het enige dat ook te volgen zonder ondertiteling. Verder hebben ze hier de meest foute collectie DVD's die ik ooit gezien heb. Uit honderden DVD's a la Barby's Diary, Indiana Jones, Jacky Chan en een opmerkelijk aantal Irakese en Afgaanse art-house-films, heb ik toch nog wat redelijks weten te vinden. Verder is er een kleine bibliotheek van geimporteerde en achtergelaten boeken - vergelijkbaar met de kwaliteit van de DVD's - waarin ik een Nick Hornby heb gevonden. En gisteren is Inge, mijn buurvrouw uit NL, langsgeweest. Erg fijn om weer een bekende te zien en Nederlands te praten. En als bonus: een fout vrouwenblaadje!

Tot over een paar dagen weer. Groetjes uit China.

  • 15 Juli 2010 - 07:28

    Ellie:

    Hoi Geiske,

    Ik heb je gemist bij Bagels & Beans.

  • 15 Juli 2010 - 07:39

    Peter :

    Hoi Geiske,
    gelukkig dat het weer wat beter gaat met jou
    we leven hier erg met je mee op de afdeling


  • 15 Juli 2010 - 07:39

    Martijn:

    He gelukkig!!!!
    Beter ben je snel weer beter....
    Zettum op!!!!
    X
    Mrtn...

  • 15 Juli 2010 - 08:09

    Marije:

    goed om te horen Geis dat het weer iets beter gaat. Misschien kun je je eigen foute roman of filmscript samenstellen geinspireerd op de films, beschikbare boeken en koorts deliriums :-)
    kus!

  • 15 Juli 2010 - 08:11

    Mathilde:

    fijn om te horen dat het weer wat beter gaat. wel ontzettend balen dat je reis op deze manier begint. beterschap! xm

  • 15 Juli 2010 - 08:17

    Hanny:

    Hoi lieverd,
    goed te horen dat het weer beter gaat. verlekker je maar aan dat "foute vrouwen" blaadje. Hier fiets stuk en morgen met trein terug naar Béziers, de bewoonde wereld (en een echt bed) in.
    Snel beter worden!
    Kus

  • 15 Juli 2010 - 08:17

    Franco Maschietto:

    Hi Meid,

    sorry dat ik niet eerder gereageerd heb maar ik was op reis voor de werk.
    Hoe gaat het nu? Wat een pech zeg, niet te geloven maar wij blijven duimen (Paola Daniele en Ik) dat er alles goed uitpakt en je verder gezond de rest van je reis kan genieten. Hooud moed en vooral niet haasten.
    A big hug

    Franco

  • 15 Juli 2010 - 08:30

    Bj:

    Vrouwenblaadje? Volgens mij ga jij niet verder op reis voordat dat uit is... Blij te horen dat het langzaam weer wat beter met je gaat!

    Een boks voor deze stoere vrouw.

  • 15 Juli 2010 - 08:49

    Mieke:

    Goed zo! Kom rustig bij en geniet van al dat fouts. Mieke

  • 16 Juli 2010 - 20:14

    Femke:

    Hoi Geiske!
    wat jammer dat je ziek bent!! sorry dat ik niet eerder had gereageerd maar werd in oostenrijk druk bezig gehouden;)
    Ik hoop dat je snel weer op de been bent en rond kan gaan kijken!! Liefs!

  • 18 Juli 2010 - 08:15

    Hanneke:

    Succes daar dame!
    Hopelijk ben je snel weer fit en in staat om je weg te vervolgen.
    Fijn om je verslagen te lezen op grijze kantoordagen. Heel veel plezier, liefs Han

  • 18 Juli 2010 - 16:55

    Judith:

    Hiii Geiske!!!

    Wat lees ik nu allemaal!! Ik hoop dat je inmiddels alweer wat beterder bent, en dat je weer lekker kunt genieten!! Ik duim voor je!!
    Heel veel liefs en besitooossssss uit een te warm spanje, met veel mooie duiken en gezelligheid!
    Kussss

  • 18 Juli 2010 - 21:04

    Mrtn:

    Hoi!
    Hoe gaatie?
    Ben je al beter, of liever 'best'?
    heb je al foto's?
    X
    Mrtn...

  • 19 Juli 2010 - 14:10

    Femke:

    Hey Geis, alweer beter??
    liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

China

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2010

Terug in NL

13 Augustus 2010

Cultuurshock

06 Augustus 2010

Bussen, minibussen en sky burial

31 Juli 2010

Een tempel voor boeken

28 Juli 2010

Nomaden en Monniken
Geiske

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 115982

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 16 Augustus 2014

European Escapades

11 Januari 2014 - 02 Februari 2014

A Spanish intermezzo

05 November 2012 - 08 April 2013

World Trip - Part 2

05 Februari 2012 - 30 Augustus 2012

World Trip - Part One

04 Juli 2010 - 28 September 2010

China

Landen bezocht: