Ziek en terug in Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Geiske Groot - WaarBenJij.nu Ziek en terug in Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Geiske Groot - WaarBenJij.nu

Ziek en terug in Chengdu

Door: Geiske

Blijf op de hoogte en volg Geiske

13 Juli 2010 | China, Chengdu

Hm, niet de beste start die ik me kan wensen hier in China. Op twee dagen in het begin en een dag halfverwege na, ben ik ziek. Eerst op zich niets ernstigs maar toen ik (na 10 uur in een constant toeterende en slingerende de bus) in Kanding was, had ik hoge koorts. Het meisje in het hostel sprak vijf woorden Engels, het enige restaurant dichtbij had supervet eten en geen apotheek in de stad (= dorp). Gisteren ben ik dus maar terug (weer 10 uur, argh!) gekomen naar Chengdu, en ben weer ik Sim's Cosy Guesthouse. Zo fijn: supervriendelijke mensen, Engels en neutraal eten. En gelukkig maar, want vandaag ging het slechter dus ik ben maar naar de internationale dokter gegaan - samen met Mei, een meisje dat hier werkt. Conclusie: het is ofbacteriele infectie van de luchtwegen (duurt met medicijnen 48 uur) of longontsteking (in dat geval kom ik terug naar NL). Niet de beste start van de reis :-( Gelukkig was het opgewekt commentaar van Mei: ah, it's very expensive medicine so it is very good. Nu ga ik eerst veel slapen en de uitgebreide DVD-collectie hier bekijken. En eindelijk weer eens wat eten.

P.S. Voor Arale: dit is jouw land! Je mag hier wel achteruit rijden op de snelweg wanneer je de afslag hebt gemist.

P.P.S. Als alles goed gaat, dan vlieg ik 19 augustus terug naar NL.

  • 13 Juli 2010 - 11:01

    Marije:

    Dikke knufffel beterschap! Hoop echt dat je geen longontsteking hebt. :-(

  • 13 Juli 2010 - 11:02

    Sigrid:

    Wat balen Geis!
    Hopelijk komt het inderdaad gewoon goed. Ik heb ook eens indonesische medicijnen gehad met een indonesisch sprekende arts, en die werkten ook!!
    Sterkte en Liefs!!!

  • 13 Juli 2010 - 11:03

    Daan:

    Ach meid, wat een pech!!! Ik hoop van harte voor je dat het een bacteriele infectie is en je er met medicatie snel weer bovenop bent.
    Sterkte!

    Liefs Daan

  • 13 Juli 2010 - 11:11

    Annette:

    Kak!
    Ik wens je een bacteriele infectie ;)
    groetjes en beterschap

  • 13 Juli 2010 - 11:13

    Mieke:

    hey das niet de bedoeling: toch per ongeluk hond of cavia gegeten?
    nee zonder gekheid: heel veel beterschap.
    Ik heb ook een positief nieuwtje: Luuk & Anne hebben een zoon: Thijs.
    Alles is goed.

    Zet m op daar. Liefs Mieke

  • 13 Juli 2010 - 11:13

    Guus:

    Das niet leuk!! Ik stem voor helemaal niets en dan na een goede nacht weer de bergen in en in volle conditie genieten en verbazen van de chinese dingen!!

    Knuf
    Esz

  • 13 Juli 2010 - 11:14

    Martijn:

    He meisje toch........
    Zettum op!!!
    Ik en de rest van de FMD duimen voor je!

  • 13 Juli 2010 - 11:40

    Paula:

    Wat een pech! geen kraanwater drinken & niet de lucht van chinezen inademen ;-)

    Veel sterkte! Wanneer weet je nu of het longontsteking is of niet? Veel beterschap & geniet van je DVD's.
    liefs

  • 13 Juli 2010 - 12:35

    Kfir:

    Beterschap

  • 13 Juli 2010 - 14:09

    Hanny:

    Shit, shit,shit!
    dat kan beter!!

  • 13 Juli 2010 - 18:40

    Marieke:

    Ah wat balen, meid! En voorzichtig hoor, zelfs een (bacteriele) bronchitis kan heel naar uitpakken, dus als je niet snel opknapt: snel terugkomen!! Hier in Malawi was laatst een Engelse arts die met de helicopterambulance naar Nairobi overgevlogen moest worden omdat ze een dubbele longontsteking had met uitgebreid orgaanfalen. Ik wil je niet bang maken, maar onderschat t niet. Je zou snel moeten opknappen met de antibiotica.
    Ik wens je heeeeeeeel veel beterschap!
    Liefs (dr.:-)) Marieke

  • 13 Juli 2010 - 19:29

    Maddy:

    Ha Geiske,

    Balen zeg dit! Hoop dat je je snel beter voelt.
    Fijn dat je nu op een plek zit waar het ok is.
    Good luck!
    Maddy

  • 14 Juli 2010 - 07:59

    Mijke:

    Nou, het zit niet mee zeg!! Let's nuke the bastards met dure medicijnen :-)!
    Sterkte!
    Liefs,
    Mijke

  • 14 Juli 2010 - 22:05

    Evelijn:

    Lieve Geiske,
    Lees net je berichtje vanuit Belgie.
    Hopelijk weet je op dit moment al iets meer over de oorzaak en ben je al weer opgeknapt... In dat geval heb je in ieder geval tijd gehad (en hopelijk ook wat energie)om de rest van je reis uit te stippelen (always look on the bright side...)
    Liefs, Evelijn.

  • 18 Juli 2010 - 16:57

    Judith:

    Geen traditionele medicijnen uitproberen he´-) Heeeeel erg veel sterkte en beterschap!! Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

China

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2010

Terug in NL

13 Augustus 2010

Cultuurshock

06 Augustus 2010

Bussen, minibussen en sky burial

31 Juli 2010

Een tempel voor boeken

28 Juli 2010

Nomaden en Monniken
Geiske

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 115989

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 16 Augustus 2014

European Escapades

11 Januari 2014 - 02 Februari 2014

A Spanish intermezzo

05 November 2012 - 08 April 2013

World Trip - Part 2

05 Februari 2012 - 30 Augustus 2012

World Trip - Part One

04 Juli 2010 - 28 September 2010

China

Landen bezocht: