Nog twee dagen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Geiske Groot - WaarBenJij.nu Nog twee dagen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Geiske Groot - WaarBenJij.nu

Nog twee dagen

Door: Geiske

Blijf op de hoogte en volg Geiske

02 Juli 2010 | Nederland, Leiden

Nog twee dagen en dan is het zover: dan ga ik eindelijk naar China toe. Zondag vlieg ik naar Chengdu, dat ligt net naast Tibet. Vanuit daar ga zak ik langzaam naar het zuiden af, om uiteindelijk in Noord-Vietnam te eindigen. Ik heb geen vast plan, alleen een ticket en een visum. Ik zie daar wel wie ik tegenkom en waar ik heen ga. Arale blijft in Nederland, dus die ga ik ontzettend missen. Gelukkis schijnt het vrij makkelijk te zijn om een Chinese simkaart te kopen, dus dan kunnen we in ieder geval bellen en skypen.

In China is in ieder geval genoeg te zien. Sichuan en Yunnan staan bekend om hun prachtige natuur en afgelegen valeien met vooral Tibetaanse dorpen. In Sichuan ligt het pandareservaat, en het gebied staat bekend om zijn hete pepers. Daar zijn zelfs de andere Chinezen bang voor! Wat naar het Oosten ligt de drie-klovendam: dit is de hoogste lift voor boten ter wereld. En daaromheen natuurlijk weer prachtige natuur. Meer naar het zuiden liggen de karstheuvels en uitgestrekte rijstvelden, die iedereen vast al wel eens op t.v. heeft gezien. Er leven allerlei volkeren, die hun eigen taal en cultuur hebben. Verder naar het westen ligt tropisch regenwoud, en het legendarisch Shangri-La. Voor iedereen die niet Michael Palin's Himalaya gezien heeft: dit is de streek waar vrouwen de baas zijn en de mannen voor zonsopgang weer braaf bij moeders binnen moeten zitten. Waarom dat nou niet aanslaat in de rest van de wereld?

Maar voor ik vertrek ook wat minder goed nieuws. Ik was vanochtend in het ziekenhuis voor de laatste schildkliercheck en er zijn toch weer schildkliercellen gevonden. Het is onduidelijk of dat nog een restant van de vorige operatie is, of dat het gaat om een nieuwe uitzaaiing. Ik moet geopereerd of nabehandeld worden, maar het is niet heel urgent. De arts kon weinig zeggen over een datum en de soort behandeling die gekozen wordt, want allebei de chirurgen waren er de afgelopen weken niet. Het zal waarschijnlijk wel twee tot drie maanden duren voordat ik aan de beurt ben. We hebben daarom in overleg besloten dat ik gewoon op reis mag gaan (pfew). Het kan wel zijn dat de reis korter wordt, dat hoor ik hopelijk binnen twee weken. Ik maak me niet zo veel zorgen, maar ik had zelf natuurlijk op beter nieuws gehoopt.

Voorlopig ga ik lekker op reis, na al die maanden voorbereiding kan ik ook niet wachten tot het zondag is! Dus voor de komende maanden: tot op de e-mail!

Geiske

  • 02 Juli 2010 - 22:02

    Mark De Kok:

    He Geiske,

    Heel veel plezier gewenst! Gaat ongetwijfeld fantastisch worden!

    En sterkte met de medische kant...

    Groeten! Mark

  • 05 Juli 2010 - 07:44

    Trudy:

    Dat was even schrikken, zeg! Ik hoop dat je het van je af kunt zetten en dat je een geweldige reis hebt.
    Groetjes, Trudy

  • 05 Juli 2010 - 08:00

    Barry:

    Hoi Geiske,
    Ik hoorde vrijdag al van Daan over de uitslag.
    Dat is natuurlijk vreselijk balen !!!!
    Ik vind het heel moedig dat je toch afreist en voor dit moment kan ik alleen maar zeggen: ga er voor! Geniet met volle teugen. Ik zal je verhalen met spanning volgen !!!

    Veel groeten van Barry

  • 05 Juli 2010 - 08:23

    Mijke:

    Hee Geiske!

    Ik zeg: zo snel mogelijk naar Shangri-La!

    Klinkt verder echt heel erg mooi, ben enorm benieuwd naar al je verhalen en foto's...
    Voor nu: lekker genieten...!

    Groetjes,
    Mijke

  • 05 Juli 2010 - 16:42

    Guusje:

    Hee meis, goede vlucht gehad? Je feestje was in elk geval gezellig!!

    Enjoy
    Esz

  • 06 Juli 2010 - 05:55

    Hanny:

    Hallo lieverd,
    Goeie reis gehad? Al chinees gegeten?? Hoop dat alles naar wens gaat.
    Sta nu zelf in de startblokken voor de Tour de France. Veel plezier en we horen nog van elkaar.
    Hanny

  • 06 Juli 2010 - 11:39

    Ellie:

    Hoi Geiske,

    We zullen je missen.
    Veel plezier. Hou ons op de hoogte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

China

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2010

Terug in NL

13 Augustus 2010

Cultuurshock

06 Augustus 2010

Bussen, minibussen en sky burial

31 Juli 2010

Een tempel voor boeken

28 Juli 2010

Nomaden en Monniken
Geiske

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 115977

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 16 Augustus 2014

European Escapades

11 Januari 2014 - 02 Februari 2014

A Spanish intermezzo

05 November 2012 - 08 April 2013

World Trip - Part 2

05 Februari 2012 - 30 Augustus 2012

World Trip - Part One

04 Juli 2010 - 28 September 2010

China

Landen bezocht: